Warszawa-Urle-Kamieńczyk-Brańszczyk-Zegrze-Serock-Warszawa – pociąg, rower i statek

Trasa wycieczki rowerowej wyglądała następująco: Warszawa Wileńska – Urle – Loretto – Kamieńczyk (nocleg) – Brańszczyk – Gwizdały – Zegrze – Serock (nocleg) -Warszawa.

1 dzień. Na Dworcu Warszawa Wileńska wsiedliśmy z rowerami do pociągu jadącego do Urli, który miał przedział do przewozu rowerów. Uciążliwość stanowił fakt, że dworcowe perony nie były dostosowane do wsiadania i wysiadania z rowerami. Schody były tak wąskie i wysokie, że z trudem wnieśliśmy rowery!

W drodze z Urli do Kamieńczyka, zatrzymaliśmy się i zwiedziliśmy

W drodze na kwaterę w Kamieńczyku potem przeprawiliśmy się promem „Flisak” do Brańszczyka, gdzie odbywał się lokalny festyn. chcieliśmy odwiedzić Muzeum Gwizdka ale w związku z tym, że muzeum mieści się na terenie szkoły w Gwizdałach, nie udało nam się do niego wejść bez wcześniejszego umówienia się.

2 dzień. Po nocy spędzonej w Kamieńczyku, pojechaliśmy na rowerach przez Wyszków do Serocka.
Serock to gmina miejsko-wiejska w powiecie legionowskim, obecnie pięknie odnowiona. Nasza kwatera znajdowała się niedaleko przystani i mola, dlatego do końca dnia odpoczywaliśmy i wylegiwaliśmy się na piaseczku.
3. dzień. Z Serocka do Warszawy wróciliśmy wraz z rowerami statkiem turystycznym „Zefir”. Niestety musieliśmy zakupić bilet w dwie strony pomimo, że płynęliśmy tylko w jedną.