Zakopane i Małe Ciche – narty

Zimowe ferie spędzaliśmy w Tatrach i odwiedziliśmy Zakopane, Witów, Jurgów, Białka Tatrzańska, Vitanowa, Małe Ciche. Trasa z Warszawy do Zakopanego przebiegała spokojnie, warunki na drogach były dobre. Podczas podróży w tą i z powrotem oraz w trakcie pobytu zrobiliśmy ok 1000 km.

Dwu tygodniowy urlop narciarski, podzieliliśmy na dwie części. Pierwszy tydzień mieszkaliśmy w w Zakopanem, skąd jeździliśmy do ośrodków narciarskich w Witowie, Jurgowie, Białce Tatrzańskiej a także tych poza granicą na Słowacji, a w drugim tygodniu mieszkaliśmy w Pensjonacie u Jagody w Małym Cichym przy samym wyciągu.

➡️ZAKOPANE (1.kwatera). Pojeździliśmy w ośrodkach narciarskich:
WitówSki w Witowie. Stacja narciarska Witów-Ski znajduje się w Witowie, w maleńkiej malowniczej miejscowości położonej 14 km od Zakopanego. Przy wyciągu znajduje się duży parking. Narciarzy wywozi na górę 4 osobowa kolej krzesełkowa, długość stoku narciarskiego nie jest jakaś porażająca bo to 1000 m ale jeśli są dobre warunki i nie ma zatrzęsienia narciarzy można pojeździć bo trasa dość dobrze utrzymana. Ośrodek w Witowie zawsze będzie nam się kojarzył z Jagną Marczułajtis polską snowboardzistka, celebrytką występującą często w TVN, która od 2006 prowadziła w tym miejscu, szkołę narciarstwa i snowboardu pod nazwą Szkoła Jagny Marczułajtis. Na ścianie widać jak dużo znanych osób odwiedziło ten ośrodek narciarski.

JURGÓW SKI w Jurgowie. Jest  to wieś w gminie Bukowina Tatrzańska tuż przy granicy ze Słowacją, w której powstał ośrodek narciarski Jurgów Ski. Ośrodek oferuje 7 tras narciarskich, łącznie 4,5 km tras. Stoki narciarskie są położone na północno-zachodnich zboczach Górków Wierch (1045 m n.p.m.). Przy ośrodku jest duży parking dla narciarzy.

Ośrodek Narciarski Kotelnica Białczańska w Białce Tatrzańskiej. Jest to kompleks tras narciarskich położony na wschodnich zboczach Kotelnicy (918 m n.p.m.), północnych i południowych zboczach Jankulakowskiego Wierchu (934 m n.p.m.) i na północnym zboczu Wysokiego Wierchu (899 m n.p.m.). W najbliższym czasie planowane jest połączenie tych tras ze sobą.

Ośrodek Ski vitanova na na Słowacji To młodziutki ośrodek, który powstał w 2008 roku , tuż obok miejscowości Vitanova w Słowackiej części Oravy. Stacja Narciarska oddalona jest 5 km od przejścia granicznego SuchaHora – Chochołów oraz 10 km od przejścia Trstena-Chyżne. Na terenie ośrodka znajdują się 3 wyciągi narciarskie oraz jedną kolej linową z poczwórną kanapą. Górna stacja narciarska wybudowana została 968 m n.p.m Do dyspozycji narciarzy jest pięć tras.

➡️MAŁE CICHE (2.kwatera). W drugim tygodniu mieszkaliśmy w uroczym Małym Cichym. Kwatera mieściła się pod numerem 81 a, w Pensjonacie u Jagody Lokalizacja noclegów przy samym wyciągu, w przepięknym czystym i ciepłym domu była naszą najlepszą kwaterą, jaką do tej pory mieliśmy w górach. Wszystkie pokoje były z łazienkami, był też pokój do odpoczynku, z aneksem kuchennym. Zaskoczyły nas dobrze przygotowane pomieszczenia na narty, rury na osuszanie butów narciarskich niczym w Alpach. Właścicielami domu są Jagoda i Staszek, którzy dbali o nas bardzo a kuchnia, którą prowadziła gospodyni, serwował pyszne posiłki.

Stacja Narciarska Małe Ciche, znajduje się na zachodnich zboczach grzbietu między szczytami Wierch Zgorzelisko i Zadni Wierch. W ośrodku dostępna jest jedna trasa, 4 osobowa kanapa Zgorzelisko – Express o długości 1250 m i wyciąg orczykowy. Oprócz samej jazdy, ośrodek zapewnił nam dużo atrakcji, ponieważ zawody w różnych konkurencjach zjazdowych organizowane były przez Browar Żywiec.

Gospoda u Olejorzy. Byliśmy też na wieczorze góralskim w Gospodzie u Olejorzy, znajdującej się przy górnej kolejce Zgorzelisko – Express.

Zimowe ferie 19 do 31 stycznia 2009 r.