Gdańsk

Gdańsk to miasto w północnej Polsce, położone nad Morzem Bałtyckim, u ujścia Motławy do Wisły, nad Zatoką Gdańską, na Pobrzeżu Gdańskim. Postanowiliśmy zrobić sobie szybką wycieczkę do Gdańska samolotem, wystartowaliśmy z lotniska w Modlinie i wylądowaliśmy na lotnisku im. Lecha Wałęsy w Gdańsku. Głównym impulsem do odwiedzenia Gdańska był 754 Jarmark Dominikański – wpis!

Kolorowe kramy i kramiki rozstawione we wszystkich możliwych uliczkach Głównego i Starego Miasta w Gdańsku, wyglądały w połączeniu z kamienicami niezmiernie malowniczo. Ponieważ mieszkaliśmy niedaleko Starego Miasta, wielokrotnie przemierzyliśmy między stoiskami kilka razy drogę z Bramy Wyżynnej przez Złotą Bramę do Bramy Zielonej wychodzącej bezpośrednio na Motławę.

Przy okazji zwiedziliśmy Kościół Św. Brygidy, odwiedziliśmy Dom Uphagena oraz Dwór Artusa. Ratusz Staromiejski został przez nas obfotografowany po zmroku, bowiem miasto było urokliwie oświetlone. Większość uliczek m.in. Mariacka i Piwna, czarowały turystów urokiem gdańskich przedproży i rzygaczy. Piękna pogoda i odświętnie udekorowany Gdańsk, pełen kramów z olbrzymią ilością turystów, nie tylko z Polski ale również z innych państw, miał swój urok. Byliśmy też na bałtyckich plażach w Gdańsku Brzeźnie oraz na Plaży Stogi.

W sobotę wieczorem Gdańsk uraczył nas koncertem gwiazdy wieczoru KAYAH, a w niedzielę KentSangster’s Obsessions Octet.