Lublin-Majdanek-Zamość-Lwów-Krasnobród-Krasnystaw

Majówka to objazdowy wyjazd. Trasa wiodła z Warszawy przez Lublin – Majdanek – Zamość – Lwów – Krasnobród – Krasnystaw.

➡️Lublin. Zwiedziliśmy Zamek i Wzgórze Zamkowego. Zabudowa Wzgórza Zamkowego pierwotnie była drewniana. Murowany zamek powstał dopiero za czasów Kazimierza Wielkiego, obecnie znajduje się w nim muzeum.

Obejrzeliśmy najsłynniejszy obraz Jana Matejki Unia Lubelska z 1869 r. Później zrobiliśmy  spacer po starówce, wchodząc na nią  Bramą Grodzka, a wychodząc Bramą Krakowską (symbol Lublina, budowana od połowy XIV wieku).
➡️ Majdanek. Kolejnym przystankiem na naszej drodze był niemiecki obóz koncentracyjny w Lublinie, nazywany potocznie Majdankiem. Olbrzymi obszar z przygnębiającą historią, budowany od jesieni 1941 roku nosił początkowo nazwę Kriegsgefangenenlager der Waffen SS Lublin – obóz dla jeńców wojennych. W lutym 1943 roku został przemianowany na Konzentrationslager Lublin – obóz koncentracyjny, w którym życie straciło blisko 80 tysięcy osób, w tym około 60 tysięcy Żydów.

➡️ Zamość. Po zwiedzeniu Majdanka, pojechaliśmy do Zamościa. Zamojska starówka jest przepiękna, a z racji dużego znaczenia dla szeroko rozumianej kultury, wpisana na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego UNESCO.

➡️ Lwów – Ukraina. Kolejnego dnia udaliśmy się na całodzienną wycieczkę na Ukrainę z biurem turystycznym  Quand. Obejmowała zwiedzanie głównych zabytków Lwowa.
Następnego dnia to samo biuro zaproponowało nam zwiedzanie Zamościa, gdzie między innymi zjedliśmy pyszny obiad w Muzealnej Restauracji w Zamościu.
➡️ Krasnobród. Zauroczyła nas również Majówka Roz­to­czańska w Kra­snobro­dzie z zespołami muzycznymi, których program obejmował różne rodzaje muzyki – rosyjskiej, włoskiej i latynoamerykańskiej.

➡️ Krasnymstaw. W drodze powrotnej do Warszawy, zatrzymaliśmy się w Krasnymstawie. Spacerowaliśmy i oglądaliśmy Kościół św. Franciszka Ksawerego i kolegium pojezuickie z XVII-XVIII w. wraz z jego otoczeniem.

30 kwietnia do 3 maja 2011 r. Lublin-Majdanek-Zamość-Lwów-Krasnobród-Krasnystaw