31 października do 3 listopada 2013 r. Częstochowa, Sosnowiec, Będzin, Rabsztyn

Park Miniatur Złota Góra znajduje się w Częstochowie. Pierwszy przystanek w podróży z Warszawy na południe Polski, odbył się właśnie w tym miejscu. W Częstochowie znajduje się miniatury sakralnych obiektów z całego świat. Najpiękniejsze bazyliki i świątynie z Ziemi Świętej, Portugalii, Hiszpanii, Francji, Włoch, Niemiec, Austrii, Bośni i Hercegowiny, Turcji i Armenii. Nad parkiem czuwa wielka figura Papieża Św. Jana Pawła.
Nasza wycieczka była zaplanowana w okresie Dnia Wszystkich Świętych dlatego, dlatego głównym celem wycieczki było odwiedzenie cmentarzy w Sosnowcu: żydowskiego – kirkut, ewangelickiego, prawosławnego, a w Będzinie dwóch cmentarzy katolickich. Ponadto w Będzinie wspięliśmy się na Górę św. Dorotki, a także byliśmy na Zamku Będzińskim i pospacerowaliśmy po parku wokół  Muzeum Zagłębia w Będzinie. Po wycieczce jedliśmy wspaniałe ciasto – Warkocz św. Doroty upieczony przez Cukiernię Tkacza z Będzina. W  drodze powrotnej do Warszawy kierując się na Wodzisław Śląski odwiedziliśmy Zamek w Rabsztynie.