13 października 2018 r. Dzisiaj odbył się 1. Rodzinny Bieg Czas Na Wzrok, organizowany przy okazji obchodów Światowego Dnia Wzroku, na błoniach Centrum Olimpijskiego na ul. Wybrzeże Gdyńskie 4 w Warszawie. Oprócz biegu na 5 km, odbyły się też biegi dla dzieci na dystansie 100 m (5-7 lat), 200 m (8-12 lat) i 400 m (13-15 lat). Na terenie miasteczka biegowego można było wziąć udział w bezpłatnym przesiewowym badaniu wzroku i odprężyć się w strefie relaksu.
Sportowej imprezie przyświecał cel charytatywny, organizatorzy przekazali domom dziecka tyle par okularów korekcyjnych, ilu zawodników wzięło udział w biegu głównym. Impreza była zwieńczeniem ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej Czas Na Wzrok 40+. Jej celem było przybliżenie zjawiska prezbiopii – naturalnego procesu, który przejawia się słabszym widzeniem i dotyka osoby po 40. roku życia. Nadrzędnym celem kampanii było uświadomienie ludzi, że prezbiopia jest co prawda nieuniknionym procesem fizjologicznym, ale jednocześnie można w prosty sposób złagodzić jej objawy, dobierając okulary korekcyjne z soczewkami progresywnymi.
Właśnie z uwagi na ten szczytny cel, bieg wsparło wiele znanych osobistości, których można było spotkać na biegu, m.in. aktorzy – Danuta Stenka, Ewa Kasprzyk, Anna Dereszowska, Artur Żmijewski, dziennikarze i prezenterzy – Beata Sadowska, Beata Tadla, Marta Kuligowska, Ilona Felicjańska, Małgorzata Rozenek – Majdan z dziećmi i mężem Radosławem Majdanem, muzyk – Stanisław Karpiel – Bułecka oraz Tomasz Zimoch – znany komentator sportowy. Rozgrzewkę przed biegiem na 5 km prowadziła Klaudia Sygit – instruktorka fitnessu, tancerka, zawodniczka kategorii bikini fitness IFBB.
W ramach pakietu startowego za 49 zł, każdy uczestnik biegu na 5 km otrzymał sportowy plecak-worek, koszulkę techniczną, numer startowy z bezzwrotnym chipem, wodę Staropolankę, wafle Sonko, próbkę kropli do oczu Hyabak a po przekroczeniu linii mety pamiątkowy medal i gorący posiłek przygotowany przez Smaczny Biznes.
Recepta na nudę wzięła udział w biegu w roli biegacza i kibica.