Grecja (Ateny-Korfu-Thessaloniki-Chalcidiki-Sitonia-Agia Triada-Koropi)

Wakacje spędziliśmy w Grecji.

Trasę z Polski do Grecji przemierzyliśmy samolotem a Grecji wynajętym autem (Korfu i w Salonikach), a w Atenach poruszaliśmy się komunikacją miejską. Kwatery szukaliśmy przez booking.com w miastach, które stanowiły bazę wypadową do zwiedzania okolic:
1.Ateny. Udało nam się zobaczyć wiele pięknych miejsc m.in. Akropol, nekropolię Kerameikos, stadion Panatenejski – arenę pierwszych nowożytnych Igrzysk Olimpijskich, zmianę warty pod budynkiem Parlamentu. Pospacerowaliśmy po turystycznej dzielnicy Plaka, byliśmy w Bibliotece Narodowej, na Uniwersytecie. W Atenach mieszkaliśmy w mini kawalerce Angelo’s Studio.

2.Korfu. Na wyspie Korfu dzięki wynajętemu samochodowi zwiedziliśmy m.in. Palaiokastritsa, klify w Peroulades I Cape Drastis, Canal D’amur w Sidari, Kassiopi, Barbati, Nisaki Agni, Roda, Mysią wyspę, stolicę Kerkirę – szczegółowy wpis!. Mieszkaliśmy nad samym morzem w Hotelu Marie w Sidari na Korfu.

3.Półwysep Chalkidiki. Po przylocie do Thessaloniki zwiedziliśmy miasto, a w nim obfotografowaliśmy historyczne obiekty: Biała Wieża, Łuk i Rotunda Galeriusza – Kościół Św. Jerzego, Bizantyjskie mury). Później dzięki wynajętemu na lotnisku samochodowi, przemieściliśmy się na Półwysep Chalcydycki.  Charakterystyczne  trzy „paluchy” półwyspu – Sithonia, Kasandra oraz trzeci Góra Athos stanowią ciekawy rejon turystyczny. Zachowały się na nim miejsca zupełnie dzikie, pozbawione infrastruktury turystycznej. Mieszkaliśmy w miasteczku Gerakini na Camping Kouyoni na Sitonii położonym nad samym morzem – szczegółowy wpis!

4. Agia Triada. Miasteczko Agia Triada oddalone jest 12 km od lotniska w Thessalonikach. Ze względu na łatwy dojazd do lotniska, na ostatnie dwie noce wakacji wybraliśmy Hotel Anemos w miasteczku Agia Triada. Dzięki tej lokalizacji mieliśmy możliwość zobaczenia Riviera Beach Bar, który znajduje się w wyjątkowym miejscu w Zatoce Termajskiej najdalej na północ wysuniętą część stanowi Zatoka Salonicka. Otacza go obszar chroniony Natura 2000, gdzie można zobaczyć wolno chodzące żółwie, ptaki wysiadujące jaja, a z brzegu podziwiać skaczące delfiny.

5. Koropi. W drodze powrotnej po przylocie z Thessalonik na lotnisko w Atenach musieliśmy przez kilka godzin oczekiwać na samolot do Polski, więc aby wypełnić ten czas pojechaliśmy do oddalonego zaledwie jedną stację metra Koropi w regionie Attyka.  Po tych wszystkich przygodach szczęśliwie wróciliśmy do domu.

29 sierpnia – 12 września 2016 r.
Wakacje – szczegółowy wpis!