Nareszcie zobaczyłam Salzburg!

Podczas zimowej podróży na narty pokonaliśmy ponad 2,5 tys. km.

Trasa wiodła przez: Czechy (Ostrawa, Ołomuniec, Brno, Mikulov – granica czesko-austriacka) z przystankiem w Salzburgu (nareszcie!), docelowo jechaliśmy do Niedernsill gdzie znajdowała się nasza kwatera, odwiedziliśmy Piesendorf, Zeel am See, Saalbach, Kaprun, Kitzsteinhorn. Wracają odwiedziliśmy czeski Břeclav.

➡️Mikulov (Czechy). Malownicze, czeskie miasto znajduje się kilka kilometrów od granicy z Austrią. Jest słynnym centrum winiarstwa. Specjalnością jest lokalne wino Svatý Urban. Aż szkoda, że przejeżdżając przez to miasto, zatrzymujemy się w nim tylko na drobne zakupy.

➡️Rosenberger (Austria) to sieć restauracji przy autostradach na terenie Austrii. Lokal jest gustownie urządzony, oferuje dość duży wybór dań, sałatek i przekąsek. Jest w nim kącik zabaw dla dzieci. Przed wyjściem przechodzimy przez sklep z pamiątkami w którym znajdujemy – jak na Austrię przystało – wiele produktów poświęconych Wolfgangi Amadeusowi Mozartowi który jest austriackim kompozytorem i wirtuozem gry na instrumentach klawiszowych.

➡️Salzburg (Austria). Austriackie miasto położone nad rzeką Salzach, w pobliżu granicy z Niemcami. Jest związane z Mozartem i słynnymi czekoladkami w kształcie kulki, stworzonymi przez cukiernika Paula Fürsta w 1890 roku i nazwane na cześć Wolfganga Amadeusa Mozarta jego nazwiskiem. Miejsca, które należy odwiedzić to:

• twierdza Hohensalzburg, zamek – forteca znajdująca się na wzgórzu ponad starym miastem, jest jednym z największych w Europie,
  • pałac arcybiskupów Salzburga (Salzburger Residenz),
  • zabytkowe centrum miasta, od 1996 wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO,
  • główna ulica zabytkowego centrum – Getreidegasse, przy której pod numerem 9 znajduje się dom narodzin Mozarta,
  • pomnik Mozarta,
  • dom urodzin Mozarta oraz drugie mieszkanie rodziny Mozartów – (Tanzmeisterhaus) przy Makartplatz,
  • pałac Mirabell z ogrodami.

➡️Niedernsill (Austria). To nasza narciarska kwatera, cieplutka, sympatyczna, mega wielka jak na 2 osoby (powierzchnią zbliżona do naszego mieszkania). Kiedy przyjechaliśmy, w naszych oczach pojawił się strach, bo przywitał nas starszy pan w opasce na czole, który budził jednoznaczne skojarzenia ze słynnym Austriakiem – Jozefem Fritzem. Pewnie pamiętacie, że Fritz w zakamarkach swego domu 20 lat przetrzymywał córkę. W domu, w którym zamieszkaliśmy, panuje totalny austriacki oldskul. Jest w nim wiele dobudówek z dodatkowymi drzwiami i zakamarkami. W piwnicy, gdzie umiejscowiona jest narciarnia, znajdują się m.in. 60-letnie narty, skrzynie. W całym domu są stare ozdoby, schody, obrazy, dywany na ścianach (jak w Polsce w czasach PRL). Czasem fajnie jest zetknąć się z prawdziwą historią danego kraju. Do tej pory, wszystkie kwatery mieliśmy nowoczesne, a ta jest naprawdę wyjątkowa.

➡️Piesendorf (Austria). Już pierwszego dnia, okazało się, że pomimo braku śniegu w Polsce, w Alpach jest go pod dostatkiem. Te cudowne okoliczności przyrody, nastrajają nas niezwykle pozytywnie.

Dzięki karnetowi narciarskiemu Ski Alpin Card mieliśmy do dyspozycji 408 km tras narciarskich w ośrodkach: Kaprun, Zell am See oraz Saalbach.
➡️Zeel am See (Austria). Ośrodek narciarski utworzony z połączenia dwóch terenów Maiskogel i Schmittenhöhe. Oferuje łącznie 140 km nartostrad oraz 47 nowoczesnych wyciągów.

➡️Saalbach (Austria). Sam rejon Saalbach, działa pod nazwą Skicircus. Posiada 270 km tras, w czterech połączonych miastach: Saalbach, Hinterglemm, Leogang, Fieberbrunn. Z całego ośrodka udało nam się „zwiedzić” jedynie niewielką część tej narciarskiej huśtawki.

➡️Kaprun, Kitzsteinhorn (Austria) z lodowym barem z drinkami, lodowym instrumentem (wydającym niezwykłe dźwięki) oraz prawdziwy samochód marki Audi (zapewne przetransportowany na górę helikopterem). Lodowiec Kitzsteinhorn położony jest wysokości na 3.029 m n.p.m. Oprócz tras narciarskich znajdują się tu wykute w skale korytarze z dwoma platformami widokowymi. Na jednej z nich – Gipfelwelt 3.000 z platformą widokową „Top of Salzburg” – zdjęcie zrobił nam aparat ustawiony na tarasie widokowym. W tle widać niezwykłą panoramę najwyższych szczytów i wspaniałej przyrody Parku Narodowego Wysokich Taurów. Opis ośrodków narciarskich – kliknij!

➡️Tauern Spa Hotel & Therme (Austria). Po nartach poszliśmy do term i saun. W obiekcie dostępne są baseny (dwa z nich z możliwością kąpieli na zewnątrz – można się zrelaksować patrząc na szczyt lodowca) a prócz nich sauny i łaźnie parowe. Przy jednym z basenów jest bar przy którym kelnerki serwują napoje gościom będącym w wodzie. Brakowało nam biczy wodnych.

➡️Břeclav (Czechy). W drodze powrotnej zahaczyliśmy Brzecław (czes. Břeclav) miasto w Czechach, 50 km od Brna, leży w pobliżu granicy z Austrią i Słowacją. Ostatnie zakupy w czeskim markecie, krótki spacer, zobaczyliśmy zamek (pierwotnie zamek renesansowy) z XVI wieku, w XIX wieku przebudowany w „romantyczną ruinę”.

Wyjazd w terminie od 17 do 25 stycznia 2020 r.