Bulwary nad Wisłą

17 czerwca 2018 r.
Ciepła i słoneczna niedziela zachęciła nas do wycieczki rowerowej z Ursynowa na Żoliborz. Jazda po warszawskich ulicach, stała się niezwykle przyjemna dzięki rozbudowanej sieci ścieżek rowerowych tym bardziej, że poszczególne dzielnice Warszawy sukcesywnie powiększają ich ilość. Część naszej trasy prowadziła po nowo wyremontowanych Bulwarach nad Wisłą. Niezwykłą atrakcję stanowią podwieszone pod mostem Łazienkowskim dwie kładki. Ta po północnej stronie przeznaczona jest dla pieszych i rowerzystów, ta po południowej stronie – wyłącznie dla rowerów. Obie znalazły się pod poziomem przeznaczonym dla samochodów. Na końcu obydwie kładki biegną pod ślimakami Trasy Łazienkowskiej i nad Wałem Miedzeszyńskim. Kładka jest pierwszym połączeniem, po którym piesi i rowerzyści bezpiecznie przedostają się z jednej strony Wisły na drugą. Umożliwia to bardzo wygodne, rowerowe zwiedzenie Warszawy po stronie praskiej   

13 sierpnia 2015 r.
Pierwsza część bulwarów nad Wisłą została oficjalnie oddana do użytku w dniu 2 sierpnia 2015 r. Jest to odcinek między Mostem Poniatowskiego a Mostem Śląsko-Dąbrowskim, który miał zostać gotowy niemal rok temu, ale okazało się, że wykonawca inwestycji firma Hydrobudowa Gdańsk zbankrutowała i dokończenie zlecono Zakładowi Remontów i Konserwacji Dróg.

 11 kwietnia 2015  r.
Czekamy na dokończenie rewitalizacji bulwarów nadwiślańskich w Warszawie.
Do tej pory były to miejsca zaniedbane, a przez to mało przyjazne dla mieszkańców i turystów. Projekt zagospodarowania nabrzeży przewiduje przede wszystkim ułatwienie dostępu do odpoczynku nad brzegami Wisły. Miasto zaplanowało wybudowanie nowych przejść podziemnych pod Wisłostradą m.in na wysokości Zamku Królewskiego. Bulwary mają być w ten sposób połączone z Arkadami Kubickiego. Pozostałe połączenia zostały zaplanowane w osi ulic: Karowej, Nowego Zjazdu, Boleść, Lipowej i Tamka niedaleko Centrum Kopernika. Przy pomniku Syrenki Warszawskiej, na poziomie na osi ul. Tamki uporządkowany teren przy niedawno oddanej stacji II linii metra, przyciąga tłumy turystów. Czekamy na zakończenie prac i oficjalne otwarcie bulwarów. Na zdjęciach okolice Portu Czerniakowskiego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *