12 do 23 września 2009 r. Wakacje we Francji – Czechy, Austria, Włochy (Wenecja, Padwa, Verona), Francja, Belgia, Niemcy

Wakacje 2009 r. zaplanowaliśmy we Francji, a jadąc do niej samochodem przemierzaliśmy kolejno:
1.Czechy. Krótki przystanek w miasteczku Mikulov uznanym za centrum winiarstwa (wpis!).
2.Austrię Wiedeń (zatrzymaliśmy się na wieczorne zwiedzanie i oglądaliśmy Kościół św. Karola Boromeusza, Gotycką Katedrę św. Szczepana – Stephansplatz, Wiedeńska Opera Państwowa, Brama do Pałacu Hofburg, trafiliśmy na dożynki na placu przed Pałacem Hofburg) oraz –Klagenfurt (w 2008 r. odbyły się w nim Mistrzostw Europy w piłce nożnej, także znajduje się  najcieplejsze jezioro alpejskie – Wörthersee)
3.Włochy Wenecja (pomiędzy malowniczymi Canal Grande w kształcie odwróconej litery „S” przepływają vaporetto (tramwaje wodny) albo gondole. Będac w tym miescie udało nam się zobaczyć: Bazylikę św. Marka, a na Placu św. Marka obsiadły nas gołębie, Piazzetta San Marco, pałac Dożów, budynek Libreria Sansoviniana. Szliśmy też mostem Westchnień oraz mostem.
Padwa. Jest miasto w którym znajduje się papieska Bazylika Św. Antoniego jest miejscem ściągającym tłumy. Święty Antoni jest patronem osób i rzeczy zaginionych, wielu miast (m.in. Lizbony, Padwy, w Polsce – Lublina), parafii oraz kościołów na całym świecie, franciszkanów, antoninek oraz wielu bractw; dzieci, górników, małżeństw, narzeczonych, położnic, ubogich, podróżnych. Widzieliśmy też Bazylikę Santa Giustina, pałac Della Regione, posąg Gattamelaty, Piazza Prato della Valle. Verona z amfiteatrem z czasów rzymskich, zwany Areną oraz domy bohaterów dramatu Williama Szekspira – Romea i Julii. Przemieszczając się dalej, dotarliśmy do Genua (miasto z największym włoskim portem morskim), potem była Savona, Sanremo. Ostatnią włoską miejscowością była – Ventimiglia, a potem Księstwo Monako.
4.Francję, a w niej kolejna miasta: Nicea, Cagnes-sur-Mer (tu mieści się muzeum Renoira), Cannes, Saint-Tropez, Marsyliia, Martigues (mała Wenecja), przez Piereneje dotarliśmy do wiaduktu w Millau (jeden z cudów techniki XXI wieku o długości 2,4 km), a potem wyruszyliśmy do Paryża (wpis!).
5.Belgię przystanek zrobiliśmy w miasteczku Liege gdzie znajduje się pałac biskupów.
6.Niemcy miasteczko Scholm, które było ostatnim przystankiem przed powrotem do Polski.