12 do 23 września 2009 r. Wakacje we Francji – Czechy, Austria, Włochy (Wenecja, Padwa, Verona), Francja, Belgia, Niemcy

Wakacje 2009 r. zaplanowaliśmy docelowo we Francji. Jednak jadąc samochodem i mijając poszczególne państwa: Czechy, Austrię, Włochy, Belgię, Niemcy, zatrzymywaliśmy się w niektórych, ciekawszych dla nas miastach.
1. Czechy – Mikulov. Tu zrobiliśmy pierwszy dłuższy przystanek. Przygraniczne miasteczko Mikulov uznane jest za centrum winiarstwa. Przerwa w podróży na spacer po mikulowskim Rynku, otoczonym wyremontowanymi kamienicami, zwiedzenie Zameku w Mikulov (widocznego z drogi przelotowej), a także zobaczenie Synagogi i Kirkut tj. żydowski cmentarz oraz innych miejsc będzie pozytywną chwilą relaksu w podróży – kliknij wpis!
2. Austria – Klagenfurt. Klagenfurt słynie z najcieplejszego,  niebieskiego jeziora alpejskiego – Wörthersee. Wokół tego jeziora, zlokalizowany jest ośrodek turystyki. Na wschodnim krańcu jeziora położone jest miasto Klagenfurt am Wörthersee. W 2008 r. w Klagenfurt odbyły się Mistrzostwa Europy w piłce nożnej.
Austria – Wiedeń. Zatrzymaliśmy się na wieczorne zwiedzanie wiedeńskiej stolicy. Do niektórych obiektów jak kościół św. Karola Boromeusza czy gotyckiej katedry św. Szczepana – Stephansplatz wyszliśmy. Jednak wieczorne odwiedzenie Wiednia oparło się na długim wieczornym spacerze i zwiedzaniu zewnętrznej architektury. Bardzo fajną sprawą, było umiejscowienie na zewnątrz budynku Wiedeńskiej Opery Państwowej telebimów. Dzięki nim zgromadzeni mogli uczestniczyć w przedstawieniu.  Podeszliśmy też do Pałacu Hofburg, gdzie na dziedzińcu odbywała się publiczna impreza dla mieszkańców i gości.  Okazało się, że trafiliśmy na dożynki na placu przed Pałacem Hofburg. Zatrzymanie się w stolicy Austrii, uznaliśmy za fajny pomysł  kliknij szczegóły!

3. Włochy – Wenecja. Pomiędzy malowniczymi Canal Grande w kształcie odwróconej litery „S” przepływają vaporetto (tramwaje wodny) albo gondole. Będac w tym mieście udało nam się zobaczyć: Bazylikę św. Marka, a na Placu św. Marka obsiadły nas gołębie, Piazzetta San Marco, pałac Dożów, budynek Libreria Sansoviniana. Szliśmy też mostem Westchnień oraz mostem.
Włochy – Padwa. Jest miasto w którym znajduje się papieska Bazylika Św. Antoniego jest miejscem ściągającym tłumy. Święty Antoni jest patronem osób i rzeczy zaginionych, wielu miast (m.in. Lizbony, Padwy, w Polsce – Lublina), parafii oraz kościołów na całym świecie, franciszkanów, antoninek oraz wielu bractw; dzieci, górników, małżeństw, narzeczonych, położnic, ubogich, podróżnych. Widzieliśmy też Bazylikę Santa Giustina, pałac Della Regione, posąg Gattamelaty, Piazza Prato della Valle – kliknij szczegóły!
Włochy – Verona amfiteatrem z czasów rzymskich, zwany Areną oraz domy bohaterów dramatu Williama Szekspira – Romea i Julii. Przemieszczając się dalej, dotarliśmy do Genua (miasto z największym włoskim portem morskim), potem była Savona, Sanremo. Ostatnią włoską miejscowością była – Ventimiglia.

4. Księstwo – Monako to niewielkie miasto – państwo położone w Europie Południowej nad Morzem Śródziemnym w obrębie Riwiery Francuskiej. Jest to drugie najmniejsze (po Watykanie), pod względem powierzchni. Port w Monako – kliknij szczegóły

5. Francja. Bardzo marzyliśmy o zwiedzeniu Francji. Magiczne nazwy Prowancja czy Lazurowe Wybrzeże brzmiały dla nas od zawsze magicznie. Zatem postanowiliśmy je odwiedzić. Do Prowancji należą: Marsylia, Tulon, Nicea, Aix, Cannes, Antibes. Jeśli chodzi o Lazurowe Wybrzeże czyli Riwierę Francuska to odcinek wybrzeża Morza Śródziemnego należącego właśnie do Prowancji.
Odwiedziliśmy słynne Cannes – znane na całym świecie dzięki międzynarodowemu festiwalowi filmowemu. To właśnie na tym festiwalu najważniejszą przyznawaną nagrodą jest Złota Palma. Ciekawostka (!) Jedynymi polskimi filmami, które otrzymały Złotą Palmę, są „Człowiek z żelaza” Andrzeja Wajdy oraz „Pianista” Romana Polańskiego.
Kawałek dalej znajduje się miejscowość Cagnes-sur-Mer, w której znajduje się Muzeum Renoira. Byliśmy bardzo szczęśliwi, że udało nam się je odwiedzić.
Ponadto, kolejnym ważnym miejscem do którego zmierzaliśmy było Saint-Tropez. Tu znajduje się Muzeum Żandarmerii i Kina w Saint-Tropez, upamiętniająca  francuska komedia z 1970, z Louisem de Funèsem w roli głównej.
Wielką przyjemność sprawiło nam odwiedzenie uroczego Martigues zwanego Małą Wenecją. Potem jechaliśmy przez Piereneje aby dotarzeć do wiaduktu w Millau. Jest to jeden z cudów techniki XXI wieku o długości 2,4 km. Zwiedzanie Francji zakończyliśmy w Paryżu (kliknij wpis!).

6. Belgia – Liege. Przystanek z krótkim zwiedzaniem zrobiliśmy w miasteczku Liege, gdzie znajduje się pałac biskupów (kliknij wpis!).
7. Niemcy – Scholm. Miasteczkoktóre było ostatnim przystankiem przed powrotem do Polski.