6 do 20 lipca 2013 r. Turcja z plecakami

Z lotniska Chopina w Warszawie dolecieliśmy na lotnisko Stambuł-Atatürk w Turcji.
Kilka nocy spędziliśmy w stolicy zwiedzając najważniejsze miejsca m.in. Hagia Sophia, Meczet Sulejmana, Cysterna Bazyliki, Błękitny Meczet (tuż obok mieliśmy Hotel Berk Guesthouse Cankurtaran), Topkapi Palace, Meczet Rüstema Paszy, widzieliśmy Obelisk of III. Tutmosis, akwedukt Valens Aqueduct, przechadzaliśmy się po Uniwersytecie Stambulskim, byliśmy na Placu Taxim i słynnych tureckich bazarach Grand, Egipski oraz Arasta Bazaar, jeździliśmy metrem, tramwajami, odbyliśmy wycieczkę statkiem po Bosforze (łączącym Europę z Azją) płynęliśmy obok słynnej wyspy dziewic, zwiedzaliśmy też Stambuł po stronie Azjatyckiej, jedliśmy pyszne tureckie jedzenie.
Ponadto bawił na wirujący DERWISZ, a wszędzie otaczali nas modlący się ludzie. Potem ruszyliśmy w nieznane, drogą wzdłuż wybrzeża Morza Egejskiego, zwiedzając:
Stambuł – Çanakkale – Dalyan (hotel Adonis) – Aleksandria Troas – wyspa Bozcaada – Troia – Alexandria Troas Trojańska – Ezine – Küçükkuyu – Assos – Selçuk (hotel Nur Pension) – Kuşadası – Izmir – Pamukkale (tur. Bawełniany zamek lub Bawełniana twierdza) –Hierapolis – starożytne miasto położone na zboczu góry Cökelez, powyżej wapiennych tarasów Pamukkale – Stambuł.
Turcja nawet w najmniejszym miasteczku posiada dostęp do Wi-fi oraz ogrom firm przewozowych podobnych do naszego jedynego – „Polskiego BUSa”.
Cudna PRZYGODA dzięki życzliwym i pomocnym mieszkańcom!