Piknik z Kulturą Japońską – Matsuri
Organizatorzy zapewnili niezwykle bogaty program. Uczestnicy mogli skorzystać ze wszystkich wydarzeń za free, oczywiście z wyjątkiem jedzenia. Smakosze i miłośnicy kulinarnych różności próbowali przeróżnych japońskich smakołyków na licznych stoiskach. Na jednym z nich znaleźliśmy japoński majonez Kewpie tuż obok naszego rodzimego Mosso, który, jak się po chwili okazało, od 2016 r. należy do japońskiego koncernu Kewpie Corp. Nie wszyscy wiedzieli, że skład osobowy stoiska, który z mega pasją zaangażował się w promocję najlepszych japońskich smaków sprzedawanych w Polsce pod marką Mosso, stanowił zarząd Mosso Kewpie Poland.
Na pierwszym zdjęciu poniżej, od lewej: Kazuo Imaizumi – wiceprezes sprzedaży, Shizuka Suzuki – tłumaczka, Takanori Haruna – wiceprezes ds produkcji, Takeshi Miyajima – prezes zarządu, Takumi Morita – wiceprezes sprzedaży, który dołączy do polskiego oddziału Kewpie w lipcu 2018 r. Z informacji uzyskanych od przesympatycznego pana Piotra Wałachowskiego – dyrektora handlowego, jest to wielka rzadkość, że zarząd japońskiej firmy stanął za ladą stoiska podczas pikniku, aby móc promować swój produkt jednocześnie integrując się z polską społecznością.
Mnogość atrakcji pikniku była tak przeogromna, że nie sposób wymienić wszystkich wystawców. Różnorodne występy na scenie, pokazy tańca yosakoi, strojów japońskich (konkurs Miss Yukata), teatru nō. Poza sceną pokazy sztuki walki, warsztaty (sztuki origami, kaligrafii) i zabawy dla dzieci, a także „foto budka” czyli możliwość zrobienia sobie natychmiastowego zdjęcia (typu polaroid) aparatami FujiFilm Instax.
Forma całodziennej imprezy rodzinnej, w tak fantastycznie ciepłe dni sprawdza się rewelacyjnie. Posłuchaj relacji w RDC – kliknij!