6 do 9 września 2013 r. Bydgoszcz

Bydgoszcz to miasto w północnej Polsce, nad Kanałem Bydgoskim. Przez miasto przepływa rzeka Brda, która uchodzi do Wisły w Brdyujściu. Postanowiliśmy kilka dni w listopadzie spędzić właśnie w tym rejonie.  Polskibus.pl dowiózł nas komfortowo na miejsce, gdzie czekała na nas zaprzyjaźniona Bydgoszczanka. Podczas pobytu zwiedziliśmy wiele pięknych miejsc na terenie Bydgoszczy:
-rzeźba balansująca nad Brdą przedstawiającego młodzieńca chodzącego na linie. Jej autorem, podobnie jak postaci Pana Twardowskiego pokazującego się w oknie na rynku starego miasta jest Pan Jerzy Kędziora – Artysta.
-Operą Nova i całą Wyspą Młyńską.
-Spacerowaliśmy w pięknym parku, w którym ustawiono pomnik Łuczniczki.
-malowniczy spichlerz w starym porcie,
-Karczma Młyńska oraz wiele innych miejsc.
– ujęliśmy na tle starej kamienicy pomnik wędrowca, a kawałek dalej zwiedziliśmy
-Muzeum Aptekarskie pod Łabędziem. Następnego dnia pojechaliśmy na przejażdżkę starym autobusem „ogórkiem” do Myślęcina. Spacerowaliśmy po ogrodach fauny i flory w ogrodzie botanicznym, a na koniec w karczmie Kumerówka wypiliśmy dobrą kawę.
-oglądaliśmy przepiękny koncert Orkiestry Kameralnej Capella Bydgostiensis pod dyrekcją José Maria Florência na terenie Amfiteatru Opery Nova.
– byliśmy też na Święcie śliwki – wpis! w Strzelcach Dolnych.
Polecamy wyprawę w te rejony.