Bydgoszcz

Wracam do Bydgoszczy, ponieważ mam do niej sentyment. Tym razem wita mnie ubrana w szaty biało-czerwone, gdyż wizyta przypada na 11 listopada. Jest to Narodowe Święto Niepodległości, obchodzone dla upamiętnienia odzyskania niepodległości przez Polskę w 1918 roku, po 123 latach zaborów. Ten dzień ustanowiono świętem państwowym w 1937 roku, które następnie zniesiono w 1945 roku, a ostatecznie przywrócono w1989 r.

Z okazji tego święta uczestniczyliśmy w niepodległościowym koncercie Zespołu Pieśni i Tańca Ziemia Bydgoska, w którym wystąpiło ponad 250 wykonawców, w tym ponad 100 dzieci i młodzieży.
Noclegi zarezerwowaliśmy w apartamencie na ul. Gimnazjalnej w Bydgoszczy.

6 do 9 września 2013 r.
Bydgoszcz to miasto w północnej Polsce, nad Kanałem Bydgoskim. Przez miasto przepływa rzeka Brda, która uchodzi do Wisły w Brdyujściu. Postanowiliśmy kilka dni w listopadzie spędzić właśnie w tym rejonie. Polskibus.pl dowiózł nas komfortowo na miejsce, gdzie czekała na nas zaprzyjaźniona Bydgoszczanka. Podczas pobytu zwiedziliśmy wiele pięknych miejsc i zobaczyliśmy ciekawe obiekty na terenie Bydgoszczy:
rzeźba balansująca nad Brdą przedstawiającego młodzieńca chodzącego na linie. Jej autorem, podobnie jak postaci Pana Twardowskiego pokazującego się w oknie na rynku starego miasta jest Pan Jerzy Kędziora – Artysta.
Operą Nova i całą Wyspą Młyńską, malowniczy spichlerz w starym porcie,
– Spacerowaliśmy w pięknym parku, w którym ustawiono pomnik Łuczniczki.
Karczma Młyńska
– ujęliśmy na tle starej kamienicy pomnik wędrowca, a kawałek dalej zwiedziliśmy Muzeum Aptekarskie pod Łabędziem.

Następnego dnia pojechaliśmy na przejażdżkę starym autobusem „ogórkiem” Myślęcina. Tu spacerowaliśmy po ogrodach fauny i flory w ogrodzie botanicznym, a na koniec w karczmie Kumerówka wypiliśmy dobrą kawę.

Największą atrakcją wyjazdu był przepiękny koncert Orkiestry Kameralnej Capella Bydgostiensis pod dyrekcją José Maria Florência na terenie Amfiteatru Opery Nova.

Byliśmy też na Święcie śliwki w Strzelcach Dolnych.- wpis!